GO

Koorconcert

Geplaatst op:
Koorconcert

Op dinsdag 18 april was het weer zover: toen stonden we weer met bijna alle leerlingen in de grote zaal van TivoliVredenburg. Een jaar lang is er hard gewerkt aan de verschillende koorstukken door de klassen 8 en 9 maar in niet mindere mate door de leerlingen uit  de klassen 10 t/m 12.

Voor de pauze traden de klassen 8 en 9 op en heeft ook het bovenbouwkoor een medley van Porgy and Bess laten horen.
Na de pauze klonk het Stabat Mater van Karl Jenkins. Jenkins schreef dit stuk in 2006 en 2007. Het vertelt het verhaal van Maria die lijdt omdat haar Zoon gekruisigd is.
De stijl van Jenkins is gedragen, maar uiterst doorzichtig en helder. Qua stijl doet het denken aan minimal music, zonder het te zijn.
Een groot orkest zal ons begeleiden waarin naast strijkers en houtblazers ook trompetten, hoorns, trombones en een tuba zullen klinken. Vijf slagwerkers zorgen voor de ritmische ondersteuning. Jenkins heeft in zijn Stabat Mater ook een aantal delen met een duidelijke Arabische invloed gecomponeerd. De Arabische zangeres Baidar Albasri zal in deze delen te horen zijn.

Archief